Houzz Logo Print
me_feat_you

Sovrum: Vad fattas?

Kära inredare,

Vi har ett sovrum som vi försöker inreda och i anslutning till walk in closeten.

1. Vad fattas på väggarna till vänster/höger? Färgskalor?
Tapet? Kollat på Rebel Walls, tips på något ni tror passar? Isåfall på höger vägg? Och flytta tavlan?

2. Vad ska man ha framför fönstret? Fönstret är mittemot sängen. (Tv är bara där temporärt)
Passar en schäslong? En vit skrivbord? Vad kan man fylla ut med som är praktiskt och bra? Hade gärna velat ha ett litet bord med alla parfymer? Tips! :)

コメント (19)

  • Sophie I
    7年前
    最終更新:7年前

    Först och främst: Ditt hem är så himla fint!!

    1. Jag hade kanske inte satt upp en tapet. Älskar de lugna, pudriga färgerna och tycker man kan fortsätta hålla den stilen. Däremot tycker jag det hade varit snyggt med en tavel/foto-vägg på ena sidan? En tavelvägg som går i grått? Som bilden nedan

    Blandade projekt · 詳細

    2. En schäslong kanske står i vägen om man ska gå mellan rummen? Annars ett halvbord/smal byrå/bord mot fönstret som du kan ha ett fint fat på med parfymer eller smycken.

    Sovrum · 詳細

    Emelie · 詳細

    Linn Herbertsson · 詳細

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    質問の投稿者
    7年前
    Tack så mycket Sophie.
    Så du tycker en tavelvägg på vänster sida?
    Eller höger? Ramen som finns nu är en bild på oss.

    När de gäller skåp så kan man ha en framför fönstret utan att de täcker gången in till Walk in closeten. Tycker du man ska ha den där eller framför sängen? Se bifogad bild.
    Eller förstör den sängens utseende?
    Pallen som funna framför sängen kan ju flyttas men vart?
    Eller två små fåtöljer vid fönster och ett litet bord? Skrivbord?

    Jag kollade på rebel walls men vet inte om
    Man bör tapetsera?
  • PRO
    Rebel Walls
    7年前

    Hej!

    Det är klart att du ska tapetsera ditt fina sovrum tycker vi!

    Här är några förslag som vi tycker skulle passa i din färgskala:


    1. Paper Mountains som går i gråa och beiga färger – ett luftigt mönster skapar rymd och höjd i rummet

    1. Worn Wood – träpanel i jordiga toner
    2. Patina – vacker yta i grå och bruna toner som skapar en mer ruff och industriell touch

      4. Vår populära toile-tapet Bellewood i en mjuk, grå färgskala



    5. Architect, vintage – teckningar av klassiska byggnader i Paris ihopsatta till ett mönster



    Du är varmt välkommen att höra av dig till oss så hjälper någon av våra personliga designers dig på vägen till den rätta tapeten.

    Ha en underbar dag,
    Rebel Walls

  • PRO
    Josefina
    7年前

    Så roligt att få se fler rum av ditt hem :) Jag tycker en tapet skulle vara supersnygg på en vägg (den med tavlan), något väldigt ljust och fint. Gillar verkligen Bellwood från Rebel Walls.

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    質問の投稿者
    7年前
    最終更新:7年前

    Hej Josefina. Tack ska du ha, tapeten tror jag är en bra ide! Såg du mina tankar kring en byrå framför sängen? Vad tror du om det?
    Tack för dina fina ord! Vi försöker verkligen inreda fint och göra klart här hemma!

  • Sophie I
    7年前

    Tycker paper mountains var superfin också!

    Me_Feat_You Me_Feat_YouさんはSophie Iさんにお礼を言いました
  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    質問の投稿者
    7年前

    Hej Sophie, håller med dig, kommer nog beställa den tapeten och ha höger sida. Såg du mina tankar kring en byrå framför sängen? Vad tror du om det? Eller ska man ha ett bord framför fönstret istället? Se bifogad bild! Vilket tror du passar bäst? Byrå framför sängen eller bord framför fönstret?

  • PRO
    nolu
    7年前
    最終更新:7年前
  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    質問の投稿者
    7年前
    Hej Nolu!
    Vid säng huvudet får den inte plats och där har jag redan golv lampor.
    Tänkte du framför sängen eller vid fönstret?
  • PRO
    Josefina
    7年前

    Hej igen! Jag skulle nog inte ha en byrå framför sängen, tror det kommer kännas för instänkt. Jag skulle nog velat se ut genom fönstret när jag vaknar :)

  • PRO
    Bemz Design AB
    7年前

    Prydnadskuddar på sängen är ett måste tycker vi. 2 större kuddar för effekt och en mindre avlång för att balansera looken. Dessa inspirationsbilder tycker vi är fina:

    Vi syr alla kuddar på beställningen i ett gäng olika modeller och du har 250+ tyger att välja mellan. Man kan beställa hem 5 gratis tygprover för att se färgerna/känslan. /Bemz

  • Cecilia Uppström
    7年前
    Hej! Superfint med pirriga färger! Ger en lugn och ombonad känsla. Varför inte satsa på att måla väggarna istället för tapet? En ljus pudrig grå-beige färg som ger en ombonad känsla och får de vita snickerierna att sticka ut. Det i sin tur ger ett intryck av att det händer lite mer utan att behöva använda sig av tavlor eller mönstrad tapet. Ett tips är att låta takfärgen gå ca 1 dm ner på väggen.
    Framför fönstret hade ställt ett Sidobord. Här kan du ställa stilleben med parfymer, några fina böcker och någon växt. Kan ju även användas som laptopbord om det skulle behövas.
    Lycka till!
  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    質問の投稿者
    7年前
    Hej Cecilia. Jättefina idéer och tips.
    Tack så jättemycket. Vilken nyans ska väggfärgen vara tycker du!? Ska man låta väggen vara tom eller lägga något efter man målat? Sidobord, vad tror du? Vit? Mässing, marmor? Tänker du mer avlastning bord, kan smink bord funka?
  • Cecilia Uppström
    7年前
    Jag hade valt en greige (grå-beige) nyans. Köp provburkar med nyanser du gillar och provmåla på väggen. Då ser du hur färgen ändras beroende på vilken tid på dagen det är och hur solen står.
    Avlastningsbordet med ben/stomme mässing för att ta upp metallen i era sänglampor och benen på sittpallen. Ett med stomme i svart hade också varit snyggt för att få lite kontrast. Ett smalt avlastningsbord kan ju funka som sminkbord också. Gillar du marmor kan du ju ställa en marmorbricka med parfymer, eller varför inte en lampfot i marmor.
    Väljer du ett i svart kan du ju ta upp mässingen i andra detaljer utan att det känns för mycket.
    Lycka till!
  • PRO
    SU Yngvadottir AB
    7年前
    Marmorbricka är en riktigt bra idé tycker jag - enkel lösning på lyx
  • Carin Kamsvåg
    7年前

    Fint rum med potential. Vore fint med en tapet kanske i den stil som föreslagits ovan (grå, silver eller lite svart/vit med fina rokokomönster) eller att måla väggarna, kanske i en dimgrå/duvblå färg. Ett hyllplan som sitter högt upp på väggen, kanske runt hela rummet kan mjuka upp looken, kanske med krukor i järn, rost, silver eller koppar (färg på krukor/prydnader och på hyllplanen beror förstås på väggfärgen) och hängande murgröna och några snygga böcker.

    Me_Feat_You Me_Feat_YouさんはCarin Kamsvågさんにお礼を言いました
  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    質問の投稿者
    7年前

    Tack Carin!


  • PRO
    Giovannas Konst
    7年前

    Underbar säng!!