Houzz Logo Print
trine_pro

Holder du dig til budgettet, når du renoverer?

Houzz Danmark Afstemninger
8年前
最終更新:8年前

Når det kommer til indretning og renovation, planlægger du så efter et budget? Og er det muligt for dig at holde dig inden for budgettet, eller løber din fantasi løbsk, så du i stedet bruger de penge, der skal til for at opnå det perfekte resultat? Vi vil elske at høre om dine erfaringer i kommentarfeltet nedenfor.

Houzzbesuch: Stefanie Luxat · 詳細

Jeg forsøger at holde mig under budgettet
Jeg går altid over budgettet
Jeg lægger ikke budget
Andet (kommenter gerne nedenfor!)

コメント (10)

  • PRO
    EnaEna
    8年前

    Hold dig under budgettet!
    Det er altid en utrolig god idé at holde sig under budgettet, da der stort set altid kommer forudsete omkostninger ved køb af interiør og ved installationen. Ofte er det de små ting man ikke har regnet ind i budgettet, som gør at man pludselig betaler mere end først planlagt - og dette kan betyde at man inden det færdige resultatet enten; bliver nødt til at gå på kompromis med nogle af de indkøb man drømte om at foretage, eller at man selvfølgelig bliver nødt til at ende med at betale mere - hvilket aldrig er sjovt for penge pungen.

    Min erfaring har gennem tiden sagt mig at man som minimum skal sætte 500 kr af i budgettet til uforudsete omkostninger såsom: (kommer an på renoverings-omfang)

    • Div. søm, skruer osv.
    • Leveringsomkostninger
    • Fejl & mangler
    • Impulskøb :-D

    Det kan være en fordel at lave en komplet plan for fx. de enkelte rum man skal renovere.

    • Endelig skitse af rum og placering af interiør + møbler mv.
    • Indkøbsliste af hver enkelt ting der skal købes for at kunne lave denne renovering. (Hvor kan det købes, hvor mange, hvor meget og til hvilken pris i alt.)

    Ved at lave dette, har man en komplet liste over hvad man skal have og dermed minimere chancen for at man pludselig kommer til at købe noget andet til en anden pris.
    Det er i bund og grund en fordel at være forberedt inden man tager ud i butikkerne :)

    Mvh

    // EnaEna.dk

  • PRO
    GH Tømrer & Snedker
    8年前

    Som professionel håndværker ved jeg hvor svært det kan være at overholde et budget for en renoveringsopgave. Ofte støder vi ind i uforudsete problemer som skal løses før end vi kan komme videre. Men også vores kunder kommer med nye ideer som skal implementeres, og kommer der mange af dem, ja så skrider tilbuddet/budgettet, og det kan de ikke rigtig forstå.

    Så det er vigtigt at kundens ønsker og forventninger afstemmes og nedfældes på papir, så der altid er noget dokumentation for aftalen. Som oftest når jeg laver tilbud på større renoveringer, starter det med et overslag, eller prisindikator, så vi ved hvor vi ligger prismæssigt. Læg så gerne 10-15 % oven i, og vi får en realistisk slutpris. Men dette gælder kun ved renoveringer som er meget omfattende.

    Der kan så hurtigt gå noget galt mellem håndværker og bygherre, så få afstemt hele projektet i en aftale mellem parterne.

    Mvh. Gert Hansen

    GH Tømrer & Snedker

  • PRO
    Pernille Albers
    8年前

    Enig med Gert Hansen. Afstem med kunden så budgettet holder. Når du selv indretter så lav dit eget budget og læg lidt oveni til uforudsete udgifter. Ellers kan du lave en grundform og skrive ønsker op (sofa, billeder mm) og spare sammen til dem hen af vejen!


  • PRO
    HN Brolægning
    7年前

    Renovering der hjemme materialer købes efterhånden som der tjenes hjem til det

  • PRO
    Monomal
    7年前

    Som rådgiver anbefaler jeg at man altid kigger i sit budget inden man tager en økonomisk beslutning. Derved har man overblik på den enkelte poster om man er under eller over.

  • PRO
    JM Byg A/S
    7年前

    En go´ide er, at kontakte total entreprenør http://jmbyg.dk/index.php/kontakt

  • PRO
    Tømrer M. Lassen
    7年前

    Holder mig under

  • PRO
    Vig Vinduer ApS
    7年前
    最終更新:7年前

    Jewg går ofte over budget Pga kvalitets krav

  • PRO
    Uyhhgg
    7年前

    Holder mig under