Houzz Logo Print
birgittepetersen1

Råd søges: Hvilket træ skal jeg plante?

Jeg er så småt begyndt at gå og glæde mig til at skulle i haven igen til foråret og selvom det stadig er en del måneder væk, vil jeg høre om der er nogle af jer gartnere eller måske andre med grønne fingre, der kan fortælle mig hvilket træ jeg skal plante for at få et "fuldvoksent" træ hurtigst muligt? For ni år siden plantede vi to æbletræer, men de er stadig kun under 1 meter høje og selvom de giver æbler, er de lidt kedelige at se på og ikke det vi havde forestillet os da vi plantede dem.

Er der nogle træer - ikke kun æble - som vokser hurtigere som I kan anbefale?

Solitære Træer til Haven/Parken. Himalyabirk ´Betula Utilis` Smukt Træ .. Står · 詳細

コメント (3)

  • PRO
    Havetips.dk
    8年前
    Hej Birgitte. Jeg arbejder på en side, http://alletrae.com der kan du måske få nogle ideer. Siden er dog ikke helt færdig endnu.
  • PRO
    Kjærshaveservice.
    8年前
    最終更新:8年前

    Hej Birgitte ... Hvis Jeres Have har en vis størrelse, kunne en sølvpil måske være en mulighed - Kan med fordel plantes nu hvor jorden stadig er frostfri ( Og der kan måske også forhandles en lille discount hos planteskolen :) ) ... Plant træet bagest i haven - Synligt indefra og strategisk i forhold til sol på terrasse, opholdssteder .. Mvh. Toni.

  • PRO
    Havedesigner Vibeke Markussen
    8年前
    Hej Birgitte.
    Det kommer an på om du vil have et stort eller mellemstort træ i den sidste ende.
    Du kan købe et opstammet træ, som allerede har en stammehøjde på ex 2,20 m og så vokser kronen derfra. Kig på kugle ahorn, kugle platan, kugle akacie eller kugle kirsebær. (Google dem evt)
    En Prydpære er smuk og anderledes og har en pæn tilvækst. Paradisæbler er fantastiske eller blodblomme eller.....man kan blive ved.!
    Kig evt på mellemhøje træer.
    Måske har du købt dine æbletræer på dværgstamme, så de ikke bliver ret store eller din jord er dårligt, så de ikke har de bedste vilkår at vokse i.