Houzz Logo Print
anna_holmquist26

Satsar du på att sätta upp saker på väggarna eller undviker du det?

Jag känner flera personer som tvekar inför att sätta upp tavlor och foton på väggarna eftersom det blir så fula märken och hål om de ändrar sig. Hur resonerar du? Funderar du länge och väl innan du gör ett hål eller föredrar du risken för hål istället för risken för att väggarna ska se tomma ut? Har du kanske rentav något knep för att fylla igen de hål som eventuellt inte fyller någon funktion? Berätta här!

Inspiration · 詳細


コメント (9)

  • Sara Norrman
    8年前

    Jag håller med Jelena, det går alltid att spackla över och måla om. Men om man bara bor tillfälligt, hyr eller korttidsbor, så funkar det ju utmärkt att luta sina tavlor som den vackra Olle Eksell Mazetti postern ovan. Eller ställ tavlorna på golvet, gärna i grupp och läckert belysta!

    Anna HolmquistさんはSara Norrmanさんにお礼を言いました
  • PRO
    Alic&Franc
    7年前

    Jag har mycket konst även hemma, men inte så mycket på väggarna!

    Jag har stafflier i varierande storlek som kan vara ett alternativ till att sätta upp på väggen.

    Då är det lättare att byta ut, men klart att det tar större plats!

    En ide kan vara att hänga från taket också!

  • mariannese
    7年前

    Jag bor i eget hus som ser ut som ett galleri med alla tavlor mm uppspikade. 21 tavlor i vardagsrummet och tre reliefer, en lankesisk dansmask och 10 tavlor i bokrummet, 8 i hallen plus 4 vävar, 15 i sovrummet (visserligen en del riktigt små). Har fler på lager i källaren så jag byter någon bild efter säsong men i samma storlek så jag kan använda samma krok. I källartrappan har jag 7 posters, 8 tavlor i gästrummet/arbetsrummet i källaren, 6 små bilder i källarbadrummet, bara en tavla i köket, en akvarell med en rödbeta. Gamla skolplanscher i det som byggdes som källargarage på 50-talet men nu fungerar som förråd och trädgårdsbod. Har en del skulpturer också. Skriver jag, men främst är det min man som är konstsamlaren. Allt är inte "konst" men allt betyder något för oss. Vi kan inte tänka oss att ha kala väggar.

  • kerstin karlsson
    7年前

    har några få tavlor på väggarna, men jag uppskattar att ha en tom vägg i varje rum. Det blir mer lugnt och harmoniskt tycker jag.


  • PRO
    Move2
    7年前
    最終更新:7年前

    Vi brukar tycka att det är värt att göra några spikhål för att få upp höjden i rummet genom att sätta upp tavlor. Stearinljus eller mjöl fungerar ofta för att dölja hål!

  • PRO
    True Image by Stella - Photo Art
    7年前

    För mig ser ett hus eller lägenhet inte ut som ett hem om det inte finns något på väggarna. Det ser inte ut som man är klar med inflyttningen liksom. Jag har inte tillräckligt med väggar för allt jag vill ha uppe! För mig har det blivit en grej att bara ha original på väggarna. Jag har en samling (3 st i varsin 70x100 ram) stora skisser av seriefigurer i mitt sovrum tex. de är alla gjorda av de riktiga serietecknarna. Jag har också två original i blyerts av Alvaro Tapia som varit publicerade i Drakar och Demoner Trudvang. Jag har två beställda tavlor i blyerts av min tidigare hund och häst. Jag har också köpt en tavla vardera gjorda av två vänner, varav en inte sitter uppe än, detta på grund av platsbrist. Utöver dessa har jag mina egna foton uppsatta och en blyertsskiss av mig själv i hallen och en fototavla på mig själv också som en vän har tagit ;-) Det låter nog som om jag bor väldigt stort, men jag bor på 60 kvm :-) Utöver detta har jag också en inramad konsert-t-shirt som är signerad av Jakob Hellman!

  • mariannese
    7年前

    Stella, vi kan ta varann i hand! Kan tillägga att tavlor och annat på väggarna dämpar ljud, både ens egna ljud och musik, men även utifrån, särskilt om man bor med grannar inpå sig.

  • PRO
    User
    7年前

    Det enda jag och min man är oense om är att jag inte har något emot att borra i väggarna eftersom vi har eget hus och ska bo här tills vi blir för gamla, kanske 30-40 år till. Jag vill ha gardiner och tavlor men inte maken.