Houzz Logo Print
webuser_121294579

Begrænset soveværelse - hjælp!

Fru Jessen
5年前

Åh jeg håber I har nogle idéer - jeg er nemlig ikke selv ferm til indretning og jeg får knopper af det her værelse! Pt er det et stort rod og dobbeltsengen og to tøjskabe fylder det hele! Men nu knirker sengen så meget at jeg ikke synes den er værdig længere. den er derfor ikke tegnet på, ej heller de to skabe. Vi har altså at gøre med et blankt lærred, jeg forsøger at tænke diverse krav ind ift ny indretning, men jeg kan ikke se det for mig.
Kravene er som følger:
•Billigst muligt, jeg bygger gerne selv, men:
•Ingen permanente løsninger i forhold til rummet da vi bor til leje.
•Vi ønsker at beholde madrasserne (2 á 90x200x25 cm)
•Min kæreste har astma/allergi (skal nemt kunne gøres rent)
•Vi er i kronisk mangel af opbevaringsmuligheder
•Jeg elsker hygge og hader rod (men vi er begge rodehoveder)
•Huset er fuld af unger i alle aldre, så indgangsdøren skal forblive i ;) (Glasdøren fører ud til uisoleret udestue)

Jeg håber I vil dele ud af jeres kreative tanker!
Håbefulde hilsner, Fru Jessen

コメント (8)

  • ptrisja
    5年前
    Jeg har nogle spørgsmål mht. udestuen:

    1) Hvad bruger i den til? Eller bruger i den overhoved?
    2) Er det den eneste udgang dertil? Eller sagt på en anden måde: Vil man kunne blænde døren?
  • Fru Jessen
    質問の投稿者
    5年前
    Super relevante spørgsmål! Udestuen har kun dén ene dør, pt bliver den brugt lidt til opbevaring, men den er ved at blive indrettet til hygge, den skal måske bruges et par gange om måneden og det er vigtigt den kan åbnes da vi begge koger om natten (det er første sal)
  • PRO
    INDRETNING BY HAUGAARD
    5年前
    最終更新:5年前

    Hej fru Jessen

    Dejligt I vil starte på en frisk

    Jeg tænker umiddelbart at væggen på 2:65/2:10 skal I placere sengen op af væggen. Byg her en seng op af evt. Køkkenskabe/kommoder hvor der er udtrætnings skuffer i. 1) I får løst opbevarings problemet 2) I får meget mere gulv plads. Hvilket gør rummet stører syns mæssigt.

    Byg evt. Et tøj stativ i modsatte ende af rummet, af fx. Vandrør, grene der er hængt i kæder eller vejer, eller noget helt andet.
    I får nu frigivet plads fra tøj skabene til evt. En stol i rummet der kan skabe hygge. Samt masser af vægplads til galleri, tapet på væggen eller andet der kan skabe den stemning I drømmer om. Flotte lange gardiner for, at lave ekstra højde i rummet..
    rigtig god fornøjelse

  • Fru Jessen
    質問の投稿者
    5年前
    Haugaard, fantastiske idéer du kommer med! ja sengen kan ikke rigtig står andre steder end der, vi har så haft fodenden mod indgangsdøren, jeg har luret på at dreje sengen (når jeg nu alligevel skal lave en ny), hvad tænker du om det? Genial idé med grene eller rør som tøjstang!
    Vedr at bygge seng af køkkenskabe/kommoder, hvor højt tænker du det må være? Manden render et par gange om natten ;) Er der nogle specielle krav til skabe/reoler for at de kan bære vægten? Tusind tak for dine tanker :)
  • PRO
    INDRETNING BY HAUGAARD
    5年前

    Hej Igen fru Jessen


    Jeg tænker Ptrisja har uddybet det en del..

    Dog vil jeg undlade tæpper i soveværelset, da det er en stor støvfanger for en med astma.


    Sengen kan fint stå som du har skrevet, da det selvfølgelig er træls at at kravle hen over hinanden om natten.


    HUSK der skal være huller i pladen under madrassen for at den kan "ånde". Her hjælper i virkelig indeklimaet, og mindsker leve betingelserne for husstøvmiderne og forlænge madrasens levetid.


    Ang. udestuen tænker jeg ikke man har lyst til, at sidde og kigge på tøjskabe når det skal være hyggeligt. Tror også I får nok opbevaring inder sengen.

    Men ja store grønne planter. Der findes mange din mand godt kan tåle, og jeg vil til en hver tid anbefale levende planter frem for kunstige.

    1) de renser luften og giver et bedre indeklima

    2) de giver meget mere liv og dynamik til rummet.


    Dejlig weekend til dig.



  • Fru Jessen
    質問の投稿者
    5年前
    I har jo de vildeste idéer! tusind tak for at dele dem med mig :)
    Jeg har sat skabene i udestuen indtil videre og sengen er skilt ad, så pt er her kun madrasserne som jeg rykker rundt på for at afprøve mulighederne. Jeg er især lun på følgende idéer:

    •skuffemoduler som seng (vi har kigget på Malm, men kan se Kullen er billigere, så vi har ikke besluttet os endnu)

    •tøjstativ af svævende gren (vi har ALT for meget tøj vi aldrig bruger, det er sorteret med hård hånd, min kæreste er bekymret for at have det hængende ude pga støv, men idéen er at have så lidt at det bliver brugt regelmæssigt og ikke hænger og samler støv)

    •store frodige planter

    Jeg har sikkert glemt noget, men de tre idéer er jeg helt tosset med! Pt sidder jeg på en madras på gulvet, køler lidt ned efter asen og masen rundt og betragter rummet på ny, det bliver godt!
  • PRO
    INDRETNING BY HAUGAARD
    5年前

    Dejlig du kan bruge det til noget..

    Jeg tænker det bliver vildt godt!


    Ja, idéen med tøj hængende fremme er netop, at det kun er få men gode ting der hænger der.

    Sortering er altid godt ;0)


    Du må gerne sende billeder af resultatet når du/I er færdige med det.

    Du kan evt. sende det på min mail: anette@indretningbyhaugaard.dk

    Jeg glæder mig til at se, hvad I får lavet.


    rigtig dejlig weekend til jer.


    mvh. Anette