Houzz Logo Print
sarahwgren

Färg i babyrum

Jag är gravid i 5 månaden och har redan börjat planera babyrummet, jag vill gärna ha det klart tills lillen kommer i augusti. Vi har dock valt att inte kolla kön innan och jag skulle behöva hjälp med färg eller tapet till rummet. Är det någon som har några tips?

コメント (11)

  • Sara Wallgren
    質問の投稿者
    8年前

    TAck Emelie!

    Jag har funderat lite på grått eller gult (ljusa färger). Men har börjat att kolla lite på tapeter också, finns ju så många gulliga. Har du några tips på var jag kan hitta en finn tapet? Kanske man kan ha en fondvägg?

  • PRO
    User
    8年前

    jag har två barn som är tonåringar nu, en kille och en tjej - lite tomboyaktig och jag pratar utifrån mina erfarenheter från mina barn och deras kompisar och kompisars föräldrar. Barn växer snabbt ur teman med nallar, astrid lindgren, dinosaurier, hjärtan och riddare. Så tapeter med sånt är inte att rekommendera även om det är gulligt 1 år. Satsa hellre på tavlor som kan bytas ut. Tema natur är bra, tex blommor, strand osv. Det finns jättefina färgscheman för inredning på pinterest, tex dessa



    Bilderna är från pinterest / som är från http://design-seeds.com/home .

    Jag tycker att man inte ska vara rädd att ta i med färger, barn älskar färger, inte grått och beige och sånt och vi vuxna inreder för våra barns skull, inte för att hamna i inredningsreportage.

    Sara WallgrenさんはUserさんにお礼を言いました
  • PRO
    User
    8年前
    最終更新:8年前

    Vad roligt inreda barnrum. Tänk klara toner, behöver inte vara starka. Det behövs ett lugn, men var inte rädd för flera toner och gärna en tapet för mysfaktor. Jag möter ofta dom som tänker -Det ska hålla länge, inte lätt tröttna. Lite tråkigt tycke jag, en vägg eller ny färg på ett skåp och vis känns det förnyat så småningom.

    Tapetexempel; Ferm Living, Sandberg och favoriter från engelska Zagazoo. Välkomna konsultera mig om ni 'kör fast' och vill ha fler personliga idéer.

    Sara WallgrenさんはUserさんにお礼を言いました
  • PRO
    adorek
    8年前

    Jag älskar att inreda barnrum! Och jag gillar när det är neutralt, men varmt och ombonat. Bestäm dig för vilka färger du skulle vilja blanda och ta olika toner i dom kulörerna. Som grått, brunt och vitt. Då kan du ju bara addera en annan kulör när du vet könet, om du vill. Jag hade satsat på vita väger ett laminatgolv på väggen i valnöt. Valnöt som går åt det bruna hållet och inte åt det röda. Kanske en mysig heltäckningsmatta i en grå nyans och sen vita väggar. Ha fina tavlor med olika färger på ramarna. Då menar jag vitt och trä. Vimplar från Numero74 massa gosiga kuddar från samma märke.

    Oj listan kan göras lång på hur man kan inreda barnrum och jag skulle kunna fortsätta i all evighet, skratt.

    Sara Wallgrenさんはadorekさんにお礼を言いました
  • Sara Wallgren
    質問の投稿者
    8年前

    Tack alla, får massor utav idéer nu! Vill nog använda en tapet ändå, såg några riktigt fina på blondinbellas blogg för något år sedan men kan inte komma ihåg varifrån de kom. Vi bor för tillfället i en 3a men köpa hus någon gång, så är inte så orolig att bäbis ska växa hur tapeten :)

  • PRO
    User
    8年前
    Vad kul att idéerna tar form. Vill du så skicka eller lägg upp tapeterna du sett så kan jag säkert svara om du fortfarande letar. Efter över 15år i tapet och färghandel borde jag kunna ge svar på leverantör. Stort lycka till om inte annat!
    Sara WallgrenさんはUserさんにお礼を言いました
  • Sara Wallgren
    質問の投稿者
    8年前

    Jag hittade en bild!


  • Sara Wallgren
    質問の投稿者
    8年前

    Tycker att 3an och 4an är så fina!

  • PRO
    User
    8年前
    Håller med dig, mycket fina och kan kombineras i ett och samma rum, på olika ytor, om du frågar mig. Dessa är från engelska leverantören Cole&Son. Lycka till vidare!
  • PRO
    Lindalsköket
    8年前

    Här är ett förslag, houseofphilia. De har använt en tapet från Cole & son.

    http://houseofphilia.elsasentourage.se/wp-content/uploads/sites/3/2016/04/IMG_4794-61.jpg